Πάνω από 5.000 κρουαζιερόπλοια αναμένουν φέτος τα λιμάνια της χώρας-Από 198 πέρυσι το Κατάκολο φέτος θα δεχτεί 218

0
93

Περίπου 15% αναμένεται η αύξηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, μετά το ρεκόρ που σημειώθηκε πέρυσι, ενώ καλύτερες εκτιμάται ότι θα είναι οι πληρότητες των κρουαζιερόπλοιων.
Η Μύκονος αναμένεται να στεφτεί φέτος «βασίλισσα της κρουαζιέρας» στην Ελλάδα, αφού αναμένει τις περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων από οποιοδήποτε άλλο προορισμό, εκτοπίζοντας τη Σαντορίνη από την πρώτη θέση.
Στο σύνολο τους και με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα ελληνικά λιμάνια αναμένουν φέτος αύξηση της κρουαζιέρας, που ήδη είχε εκτιμηθεί από τις αρχές του έτους, ότι θα ανέλθει σε περίπου 15% σε σχέση με πέρυσι. Το 2022 είχε χαρακτηρισθεί ως έτος σταθμός και ορόσημο για τον κλάδο της κρουαζιέρας με τις συνολικές αφίξεις να κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, ξεπερνώντας σημαντικά τον αντίστοιχο αριθμό του 2019.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, τη Μύκονο και τη Δήλο αναμένεται να επισκεφτούν 895 κρουαζιερόπλοια, αντί 608 πέρυσι, ενώ μόνο για τον Ιούνιο οι προσεγγίσεις θα φτάσουν τις 131. Η Σαντορίνη έχει επίσης αυξήσει τις κρουαζιέρες για φέτος, που αναμένεται να φτάσουν μέχρι το τέλος του έτους τις 753, αντί 686 το 2022, ενώ αυτό το μήνα θα επισκεφτούν το νησί 112 κρουαζιερόπλοια.
Ο Πειραιάς θα βρεθεί και πάλι στην τρίτη θέση, όμως με ένα τεράστιο πλεονέκτημα έναντι των άλλων λιμένων, αφού τα μισά περίπου από τα 744 κρουαζιερόπλοια που θα τον επισκεφτούν, θα ξεκινήσουν από εκεί τα δρομολόγια τους. Ως λιμάνι home-port ο Πειραιάς καταφέρνει να προσεγγίζει επισκέπτες από όλο τον κόσμο, που θα περάσουν και κάποιες ημέρες τις διακοπές τους στην Αθήνα ή και αλλού, πριν ή μετά την αναχώρηση για την κρουαζιέρα τους.
Η Κέρκυρα αναμένεται να υποδεχτεί 369 κρουαζιερόπλοια, αντί 392 πέρυσι, ενώ η Κεφαλονιά 122, αντί 132 το ’22. Το λιμάνι της Ρόδου θα προσεγγίσουν 412 κρουαζιερόπλοια από 381 πέρυσι και ήδη για τον Ιούνιο περιμένει 40. Το Ηράκλειο ανεβάζει επίσης ταχύτητες στον τομέα της κρουαζιέρας αφού αναμένει για φέτος 258 προσεγγίσεις, ενώ πέρυσι υποδέχτηκε 227 κρουαζιερόπλοια και τα Χανιά περιμένουν 115, αντί 121 το ’22. Για το Ρέθυμνο που πέρυσι υποδέχτηκε μόλις 14 κρουαζιερόπλοια, φέτος δεν φαίνεται να υπάρχουν προγραμματισμένα δρομολόγια. Όπως εξηγούν ειδικοί, η Κρήτη με δυο λιμάνια στα ανατολικά και στα δυτικά της, θα είναι δύσκολο να αναπτύξει και ένα τρίτο σταθμό. Θα μπορούσαν όμως οι κοντινές πόλεις, όπως το Ρέθυμνο, να δημιουργήσουν ένα «προϊόν κρουαζιέρας» σύγχρονο, ώστε ένα μέρος των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων να κατευθύνονται σε αυτές, με εκδρομές και περιηγήσεις.
Το Κατάκολο που πέρυσι επισκέφτηκαν 198 κρουαζιερόπλοια, φέτος θα δεχτεί 218. Εντυπωσιακή είναι η πορεία του λιμανιού του Λαυρίου, που το 2022 υποδέχτηκε 86 κρουαζιερόπλοια, αντί μηδέν το 2019 και φέτος αναμένει 96 προσεγγίσεις. Και στη Θεσσαλονίκη έχει ξεκινήσει η κρουαζιέρα, με την πόλη να αναμένει να υποδεχτεί 69 πλοία, αντί 61 πέρυσι.
Ανεβαίνουν οι πληρότητες
Η πανδημία είχε σταματήσει εντελώς τη δραστηριότητα του κλάδου της κρουαζιέρας, με τις πληρότητες στα πλοία να αναμένεται φέτος να επανέλθουν στα κανονικά τους επίπεδα. Αυτό σημαίνει περισσότερους επισκέπτες. Πέρυσι στη χώρα μας ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέφτηκαν τα ελληνικά λιμάνια ανήλθε σε 4,38 εκατομμύρια και οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν σε πάνω από 4.600.
Στον αριθμό επιβατών προηγήθηκαν το 2022 η Σαντορίνη με πάνω από 825.000 και η Μύκονος με 685.000. Ακολούθησαν Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο και το Κατάκολο, ενώ ψηλά βρέθηκαν επίσης τα Χανιά, η Κεφαλονιά-Ιθάκη, η Πάτμος, το Λαύριο, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και το Ναύπλιο.