Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου: «Διαλύουν» τα Μουσικά Σχολεία

0
159
Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου

 

 

Η ΔΙΟΝΥΣΙΑ-ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΥΓΕΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

«Διαλύουν» τα Μουσικά Σχολεία

Την άμεση απόσυρση ή ουσιαστική αλλαγή του άρθρου 40 του Νομοσχεδίου με τίτλο  «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας µε τα ΤΕΙ Θεσσαλίας»,  το οποίο επιφέρει αλλαγές προς το χειρότερογια τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων ζητά η τ.Βουλευτής Ηλείας Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου επισημαίνοντας την αγωνία, όπως και τις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες γονέων και μαθητών.

Η κυβέρνηση- τονίζει η κα Αυγερινοπούλου- κατά την προσφιλή της τακτική απαξιώνει για άλλη μια φορά τη μαθητική,καθώς και εκπαιδευτική κοινότητα και με απαράδεκτο τρόπο, δεν μπήκε καν στον κόπο της διαβούλευσης, αρνούμενη κάθε συνεργασία και συζήτηση χωρίς να θέλει να ακούσει την άποψη εκείνων που τουλάχιστον βιώνουν τα πολλά και μεγάλα προβλήματα στα μουσικά σχολεία της χώρας μας. Χωρίς διάλογο και διαβούλευση στερούν τη δυνατότητα Μουσικής Παιδείας στα παιδιά μας, σε μια εποχή που λόγω της οικονομικής κρίσης, δεκάδες μαθητές – μουσικά ταλέντα σε όλη τη χώρα δεν θα μπορέσουν χωρίς ιδίους πόρους να σπουδάσουν.

Αποτέλεσμα της τακτικής της Κυβέρνησης είναι να καταστήσει τα Μουσικά Σχολεία επί της ουσίας ανενεργά και όχι πλέον καθοριστικά για την κατάρτιση των παιδιών, που στόχος και βασική επιδίωξή τους είναι να ασχοληθούν σοβαρά και σε επαγγελματικό επίπεδο με τη μουσική και την παιδεία της μουσικής.

Άραγε λοιπόν τι νόημα έχει η λειτουργία αυτών των σχολείων; Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση όπως προσθέτει η κα Αυγερινοπούλου, ότι δεν υπάρχει καν η αναγκαιότητα για τον ειδικό εξοπλισμό στα Μουσικά Σχολεία (όργανα μουσικά εργαστηρίου κτλ.), ενώ τα μαθήματα θα γίνονται αφού ολοκληρώνονται όλα τα υπόλοιπα. Κοντά σ’ αυτά πρέπει να επισημανθεί η έλλειψη καθηγητών, η οποία με τα νέα δεδομένα αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη υποβαθμίζοντας έτσι περαιτέρω τη λειτουργία αυτών των σχολείων.

Η κατάργηση της παροχής εξειδικευμένων γνώσεων μουσικής παιδείας στους μαθητές και η μη διδασκαλία μαθημάτων αισθητικής παιδείας είναι το μεγαλύτερο πλήγμα που φέρνει το άρθρο 40, ενώ ένα ακόμη «κτύπημα» είναι και η διάλυση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής που είναι υπεύθυνη ακριβώς για την εποπτεία των Μουσικών Σχολείων.

Ύποπτο και εξαιρετικά απαράδεκτο χαρακτηρίζει επίσης η κα Αυγερινοπούλου και το γεγονός ότι το άρθρο 40 «εμφανίστηκε» αιφνιδιαστικά με την κατάθεση του Σχεδίου Νόμου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, χωρίς να προηγηθεί όπως τα υπόλοιπα έστω και την τυπική «περίοδο της διαβούλευσης».

«Να το ξανασκεφθούν και να το πάρουν πίσω, πριν επέλθει η οριστική υποβάθμιση και διάλυση των Μουσικών Σχολείων που έχουν να δώσουν τόσα πολλά ακόμη σε παιδιά», είπε η κα Αυγερινοπούλου.